Kontakta vår kundtjänst
E-post: customercare@kvik.se
Leverans
Har du frågor om leverans? Vi har svaren. Ser du inte svaret på din fråga här? Då kan du chatta med vår kundtjänst som finns redo att hjälpa dig.
Priset på leveransen beror på vad din beställning väger och hur långt den ska transporteras.
Du kan se leveranspriset precis innan du slutför och betalar din beställning.
Vi har olika fraktalternativ att välja mellan:
- PostNord hemleverans – direkt till din hemadress
- PostNord hämta själv – leverans via ett utlämningsställe eller en paketbox
- Hämta i en Kvik-butik – du kan alltid hämta din beställning i din närmaste Kvik-butik. Det alternativet är gratis!
När du har gjort en beställning får du en bekräftelse via e-post. När ditt paket har skickats får du ett kollinummer, så att du kan följa din beställning direkt på transportföretagets webbplats.
Om du returnerar din beställning till en lokal Kvik-butik måste du hantera paketet precis som om du skickar det via ett paketombud. Du måste förbereda paketet innan du lämnar in det – butiken kan inte sälja eller skriva ut en adressetikett åt dig.
Och du måste hur som helst fylla i returformuläret.
Butikerna får veckovisa leveranser och de flesta kök kan levereras till butiken inom ca två veckor. Vissa bänkskivor kan ta längre tid. Säljaren i butiken där du beställde ditt kök kan berätta mer om din leverans.
Om du vill returnera en produkt börjar du med att fylla i returformuläret. När du har skickat in formuläret kommer du att få instruktioner från oss om hur du returnerar varan/varorna.
Ja, du kan välja din närmaste Kvik-butik som leveransmetod. Du kan även få större försändelser levererade till din hemadress.
Ja, du kan returnera delar av din beställning.
Fyll i det här formuläret.
Skadade eller felaktiga föremål
Skicka ett e-postmeddelande eller kontakta oss via chatten med bilder på den skadade produkten. Då påbörjar vi ett ärende och hittar den bästa lösningen för dig.
Skicka ett e-postmeddelande eller kontakta oss via chatten med bilder på alla produkter du redan har fått. Vi skickar dig de produkter som saknas så snabbt som möjligt.
Skicka ett e-postmeddelande eller kontakta oss via chatten med bilder på den felaktiga produkten. Vi skickar dig rätt produkt så snabbt som möjligt.
Tyvärr inte. Eftersom Kvik är ett franchisekoncept är butikerna fristående företag. Därför kan vi inte byta ut en online-beställning mot en annan vara i en butik.
Om din produkt är defekt eller skadad kan du göra anspråk på garantin här.
Andra vanliga frågor
Här är svaren på några av de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga här? Då kan du chatta med oss, vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Inte än, men vi jobbar på det! Du kan boka ett kostnadsfritt möte i en av våra butiker. Då träffar du en av våra duktiga köksexperter som kan hjälpa dig att rita ditt kök. Mötet är gratis och utan förpliktelser. Välj en lämplig tid med en butik nära dig, så kan du komma igång med ritningen inom kort.
På vår webbplats har vi några guider som hjälper dig att hålla köket och badrummet rena. I vår webbshop säljer vi även rengöringsprodukter som är speciellt framtagna för våra produkter.
Här ser du våra guider:
Här på vår webbplats kan du boka ett kostnadsfritt möte med en av våra köksexperter i en butik nära dig.
Vi hjälper dig gärna – kontakta oss via chatten så guidar vi dig genom processen.
Du kan även skicka ett e-postmeddelande till customercare@kvik.com med
- ditt fullständiga namn, din e-postadress och ditt telefonnummer.
- Din närmaste ort (för att hitta närmaste Kvik-butik).
- Anledningen till mötet (kök, badrum eller garderober)
- Önskat datum och tid
Our book it yourself right here on our website:
Ja, det stämmer! Ett möte med våra köksexperter är alltid gratis.