Våra garantier ger dig sinnesro.
Vi har höga krav på både design och material.
Ditt kök använder du varje dag, år ut och år in – här öppnar du skåp och lådor om och om igen under veckans alla dagar. Bänkskivor, hyllor och ytor måste tåla det du dagligen utsätter dem för.
I vår strävan efter att uppnå och upprätthålla hög kvalitet testar vi regelbundet våra produkter avseende hållbarhet och slitstyrka. Det är så vi säkerställer att du får ett kök, badrum eller garderob av högsta kvalitet, som designats och tillverkats för att hålla och se bra ut under många år framöver. Våra löpande kvalitetskontroller ger oss även den bästa grunden för att vidareutveckla och optimera våra produkter och lösningar – så att vi alltid kan erbjuda dig det bästa sortimentet av kvalitetsprodukter.
Skulle du mot förmodan ändå uppleva att en produkt uppvisar något fel, behöver du inte oroa dig. Vi backar upp våra produkter med bra garantier. Oavsett om du har köpt ett kök, ett badrum eller en garderob kan du tryggt lita på att vi står för kvaliteten.
Alla våra produkter omfattas naturligtvis av allmänna konsumentlagar. Dessutom omfattas alla våra bänkskivor, skåp, luckor och rörliga delar som köpts efter den 1 januari 2012 av vår särskilda, utökade garanti.
Hur länge gäller garantin?
5 års garanti på bänkskivor för kök.
Bänkskivan är en av de delar i köket som används allra mest. Vi säljer våra bänkskivor med 5 års garanti.
10 års garanti på skåp, luckor och skjutdörrar.
Alla våra luckor, köks-/badrumsskåp, Modul16-delar, Vario19-byggsystem och skjutdörrar har 10 års garanti.
25 års garanti på rörliga delar.
Alla gångjärn, lådskenor, hjul och andra rörliga delar som vi säljer har 25 års garanti.
Vad gör jag om produkten går sönder?
Om din Kvik-produkt går sönder eller om du upptäcker ett fel som du anser omfattas av våra garantier ska du kontakta den butik där du köpte produkten. Därefter undersöker vi saken närmare och avgör om skadan eller felet omfattas av garantin.
Om produkten omfattas av garantin är det vi som avgör om den kan repareras eller om den ska ersättas av en ny eller liknande vara. Om den aktuella produkten har utgått ur vårt sortiment levererar vi en lämplig ersättningsprodukt.
I så fall står vi för kostnaden för den nya produkten eller den reparation som krävs. Det enda du behöver göra är att se till att den skadade produkten blir tillgänglig för oss så att vi kan reparera eller ersätta den med en ny, med minsta möjliga krångel.
Villkor.
För att utnyttja garantin måste du uppvisa dokumentation för att du har köpt produkten hos Kvik.
Vi betalar inte för reparationsarbete som du själv har beställt, utan föregående skriftligt godkännande från oss.
Garantin gäller inte produkter som har förvarats, monterats, installerats eller använts på ett felaktigt sätt. Vidare gäller garantin inte heller om ändringar har gjorts på produkten, om den har använts på fel sätt eller har rengjorts i strid med eventuella skötselanvisningar.
Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, skärmärken eller skador orsakade av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin gäller inte heller om produkten till exempel har varit placerad utomhus eller i fuktig miljö.
Garantin gäller endast om produkterna enbart har använts för hemmabruk.
Garantin omfattar inte olyckshändelser eller följdskador.
Utbytta produkter och reservdelar tillhör Kvik.
Förtroende och hållbarhet är våra kärnvärden.
Ditt förtroende för vårt varumärke är väldigt viktigt för oss och vi vill att du ska känna dig helt trygg när du handlar hos Kvik.
Vår hållbarhetsresa.
Vår mission är att se till att våra kök är bland de mest hållbara i branschen – vi använder återvunnet material och allt trä i våra produkter kommer från certifierade och ansvarsfulla skogsbruk. Vi fokuserar på innovation och jobbar hela tiden med våra leverantörer för att göra Kvik ännu mer hållbart.